ve smyslu ustanovení § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(„Občanský zákoník“)

1. Úvod

  1. Obchodní společnost BALNABED s.r.o., identifikační číslo 259 09 584, se sídlem Textilní 1154/1, Pod Cvilínem, 794 01 Krnov, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 27039 („Společnost“) na základě přiděleného živnostenského oprávnění mimo jiné vyrábí a prodává dřevěný nábytek („Nábytek“).
  2. Tyto obchodní podmínky Společnosti („Obchodní podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy a/nebo smlouvy o dílo („Smlouva“) uzavírané se Společností ohledně Nábytku, a to v českém jazyce. Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními Obchodních podmínek. Práva a povinnosti Smlouvou, resp. Obchodními podmínkami neupravená se řídí Občanským zákoníkem, případně zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  3. Rozdíl mezi oběma smluvními typy uvedenými v předchozím odstavci spočívá v tom, že k uzavření „smlouvy o dílo“ dochází pouze v případě, kdy Zákazník (jak je definován níže) dodává Společnosti podstatnou část vstupů (materiál, návrhy apod.) ke zhotovení Nábytku. „Kupní smlouva“ je pak uzavírána ve všech ostatních případech.

2. Informace na webové stránce

  1. Veškeré informace o Nábytku prezentované prostřednictvím katalogu na webových stránkách Společnosti, které jsou dostupné na adrese: https://www.balnabed.cz/ („Webové stránky“), jsou ilustrativního charakteru. Společnost není povinna uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Nábytku, resp. na základě informací prezentovaných na Webových stránkách (např. typově podobné úchytky jsou dodávány v závislosti na aktuální dostupnosti). Ilustrativní fotografie navíc mohou být zkresleny různými typy monitorů.
  2. Zákazník má možnost navštívit showroom Společnosti na adrese Českobrodská 540, Běchovice, 190 11 Praha 21 či vzorkovnu v místě výroby Nábytku na adrese Ivana Kubince 83/23, Dvořisko, 747 21 Kravaře. Neučiní-li tak, jde to k jeho tíži.
  3. Aktuální ceny Nábytku jsou na Webových stránkách uváděny včetně DPH, a to pro prezentovanou dřevinu a povrch u konkrétního Nábytku. Jakýkoliv kus Nábytku lze vyrobit v různých dřevinách a povrchových úpravách. Vzorník typu dřevin a povrchových úprav je dostupný na Webových stránkách (zde).
  4. Rozměry Nábytku jsou na Webových stránkách uváděny v centimetrech, a to v pořadí výška x šířka x hloubka. Jedná se o maximální vnější rozměry Nábytku (u Nábytku typu „rustikální“ se většinou odvíjí rozměry od horní římsy, horního plátu apod.).
  5. Není-li se Zákazníkem smluveno jinak, standardně platí že:
    1. u smrkového a bukového Nábytku jsou zádové desky a dna šuplíků z bukové překližky
    2. u dubového Nábytku jsou zádové desky a dna šuplíků z dubové překližky
    3. jedná-li se o otevřenou smrkovou knihovnu, realizují se skládaná smrková záda
    4. jedná-li se o otevřenou dubovou knihovnu, realizují se záda z dubové překližky
    5. součástí šatních skříní jsou kovové tyče.
  6. Zákazník bere na vědomí, že u Nábytku typu „moderní“ (tj. řada Barbora, Tamara a Jolana) jsou standardně:
    1. použity pro dvířka NK panty s tlumením zn. Hettich
    2. použity pro zásuvky pojezdy s částečným výsuvem a pomalým zavíráním Quadro zn. Hettich
    3. u Nábytku typu „rustikální“ (tj. řada Sabina, Valentýna, Isabela, Regína, Amélie a také řada Zita) jsou standardně:
      zásuvky bez pojezdů a dvířka osazeny rustikálními, klavírovými a skládanými panty bez pomalého zavírání.
  7. Zákazník dále bere na vědomí, že police, které jsou umisťovány na stěnu bez spodních podpěr, mají vzhledem k tíži samotného materiálu poměrně malou únosnost. Pokud Zákazník předpokládá, že bude police zatěžovat (například) knihami, Společnost doporučuje individuální řešení (tj. zvýšit počet kotvících prvků, podepřít polici podpěrami apod.).
  8. Pokud jde o kuchyně, jsou vždy navrhovány na míru Zákazníkovi (tzn. i materiály jsou řešeny individuálně). Zákazník bere na vědomí, že se pro kuchyně vyráběné Společností obecně využívají pro zásuvky pojezdy s plnovýsuvem a pomalým zavíráním 4D Movento zn. Blum a pro dvířka NK panty s pomalým zavíráním zn. Hettich. Kuchyně lze osadit rustikálními panty. Kuchyně jsou Společností standardně vyráběny z masivního dřeva s výjimkou;
    1. zádové desky a dna šuplíků, které jsou realizovány z bukové či dubové překližky nebo sololitu
    2. vnitřních korpusů, které mohou být celomasivní či z lamina s lepenou hranou
    3. narážecí gumové podložky ze spodní strany kuchyňského soklu (zabraňuje vnikání nečistot pod kuchyňskou linku a usnadňuje úklid), je-li realizován ve hladké verzi
    4. výškově stavitelných plastových noh Axilo zn. Häfele, kterými jsou opatřeny korpusy kuchyní.

3. Uzavření smlouvy, ceny a platební podmínky

  1. Na každou poptávku zákazníka Společnosti („Zákazník“) je Společností vytvořena individuální (časově omezená) nabídka, jejíž součástí je mimo jiné cena Nábytku („Cena“), jakož i náklady spojené s balením a dodáním Nábytku, případně jeho montáž („Nabídka“). V okamžiku, kdy Zákazník bez výhrad odsouhlasí Nabídku (osobně, telefonicky či e-mailem), dochází k uzavření smlouvy o budoucí Smlouvě mezi Společností a Zákazníkem, jejíž podstatný obsah Zákazník následně obdrží ve formě „potvrzení přijetí objednávky“ („Objednávka“) na e-mail, a to spolu s výzvou k úhradě 10% z Ceny na základě zálohové faktury vystavené Společností („Záloha 1“).  Bezvýhradnou akceptací Nabídky Zákazník současně potvrzuje, že se seznámil s Obchodními podmínkami. V případě, že Záloha 1 nebude Zákazníkem uhrazena nejpozději v den splatnosti uvedeném na příslušné zálohové faktuře, pak k tomuto dni smlouva o budoucí Smlouvě uzavřená v souladu s tímto odstavcem Obchodních podmínek bez dalšího zaniká.
  2. Zákazník bere na vědomí, že Cena Nábytku uvedená v Nabídce může být změněna (zvýšena), dojde-li po odsouhlasení Nabídky Zákazníkem ke zvýšení cen materiálů a/nebo komponentů nutných k výrobě Nábytku („Konečná cena“). Cena, případně Konečná cena bude uvedena na zálohové faktuře, kterou Společnost doručí na e-mail Zákazníka před zahájením výroby Nábytku a vyzve tak Zákazníka k uzavření Smlouvy.
  3. Nabídka i Objednávka obsahují předpokládaný termín zahájení výroby Nábytku („Předpokládaný termín“). Zákazník je oprávněn od Objednávky (smlouvy o budoucí Smlouvě) odstoupit pouze v případě, že Společnost nevyzve Zákazníka k uzavření Smlouvy (tzn. nevystaví Zákazníkovi zálohovou fakturu v souladu s odst. 3.4 Obchodních podmínek) do 10 dnů od Předpokládaného termínu a nezjedná nápravu ani v dodatečné lhůtě uvedené ve výzvě Zákazníka. Odstoupí-li Zákazník v souladu s tímto odstavcem, je Společnost povinna vrátit Zákazníkovi zaplacenou Zálohu 1 do 30 dnů od doručení písemného odstoupení Zákazníka.
  4. na bankovní účet Společnosti uvedený na příslušné zálohové faktuře vystavené Společností. Společnost není povinna zahájit výrobu Nábytku do doby, než bude Záloha 2 plně uhrazena. Okamžikem úhrady Zálohy 2 ze strany Zákazníka dochází k uzavření Smlouvy. Nebude-li Záloha 2 Zákazníkem uhrazena nejpozději v den splatnosti uvedeném na příslušné zálohové faktuře, pak k tomuto dni automaticky zaniká závazek Společnosti uzavřít Smlouvu se Zákazníkem, přičemž Zálohu 1 uhrazenou Zákazníkem je Společnost oprávněna si ponechat jako smluvní pokutu za porušení závazku Zákazníka uzavřít Smlouvu, resp. zaplatit Zálohu 2. Zákazník dále bere na vědomí, že po zaplacení Zálohy 2 nemůže Smlouvu změnit ani zrušit, nedohodne-li se se Společností jinak.
  5. Zákazník uhradí Společnosti Cenu, případně Konečnou cenu na základě daňového dokladu – faktury vystavené Společností po dokončení výroby Nábytku podle Smlouvy, přičemž v této faktuře bude započítána Záloha 1 a Záloha 2 („Faktura“). Splatnost je vždy uvedena na Faktuře. Faktura je Zákazníkovi dodána v závislosti na jím zvoleném způsobu platby, a to:
    1. spolu s Nábytkem, pokud Zákazník zvolil platbu v hotovosti (při převzetí Nábytku k rukám pověřeného pracovníka Společnosti), nebo
    2. na e-mail Zákazníka po dokončení výroby Nábytku, pokud si Zákazník zvolil bezhotovostní platbu (na bankovní účet Společnosti uvedený na Faktuře); v tomto případě nedojde k dodání Nábytku Zákazníkovi dříve, než bude Faktura zcela uhrazena.

4. Odstoupení od smlouvy

  1. Podle ustanovení § 1837 písm. d) Občanského zákoníku Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle jeho přání nebo pro jeho osobu. Zákazník bere na vědomí, že veškerý Nábytek v nabídce Společnosti má tuto povahu, neboť je vždy personalizován v souladu s požadavky Zákazníka, a tedy nelze uplatnit ustanovení Občanského zákoníku týkající se odstoupení od smlouvy uzavřené tzv. na dálku.

5. Dodání zboží

  1. Doba výroby Nábytku se standardně pohybuje okolo 8 – 12 týdnů od uzavření Smlouvy, tj. od zaplacení Zálohy 2. Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k atypické výrobě Nábytku se může doba výroby Nábytku uvedená v předchozí větě lišit.
  2. Přeprava Nábytku je zpoplatněna z místa výroby (Kravaře u Hlučína) do místa doručení určeného postupem podle odst. 5.5. Obchodních podmínek.
  3. U zakázek většího objemu a případné montáže Společnost realizuje přepravu Nábytku vlastními pracovníky. Při méně objemných zakázkách je možné realizovat přepravu přes přepravní společnost či využít sběrné přepravy realizované pracovníky Společnosti, kdy jsou zakázky rozváženy hromadně po naplnění přepravní kapacity.
  4. Osobní odběr Nábytku je možný pouze v místě výroby na adrese Ivana Kubince 83/23, Dvořisko, 747 21 Kravaře.
  5. Po dokončení výroby Nábytku podle Smlouvy je se Zákazníkem domluven individuální termín a místo doručení. Zákazník je pak povinen Nábytek převzít v souladu s ujednáním podle předchozí věty. V případě, že je z důvodu na straně Zákazníka nutno Nábytek doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, je Zákazník povinen uhradit Společnosti náklady s tím spojené.

6. Přechod vlastnictví a nebezpeční škody

  1. Zákazník nabývá vlastnické právo k Nábytku, který je předmětem Smlouvy, až úplným zaplacením ceny podle odst. 3.5 Obchodních podmínek.
  2. Nebezpečí škody na Nábytku, který je předmětem Smlouvy, přechází na Zákazníka okamžikem převzetí Nábytku od pověřeného pracovníka Společnosti realizujícího přepravu, resp. okamžikem, kdy měl Zákazník Nábytek převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil. Je-li však přeprava realizována přes třetí osobu určenou Zákazníkem, přechází nebezpečí škody na Nábytku, který je předmětem Smlouvy, již předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Zákazníka. V takovém případě Společnost umožní Zákazníkovi uplatnit případná práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.
  3. Pro vyloučení veškerých pochybností se stanoví, že nejpozději okamžikem přechodu nebezpečí škody na Nábytku je splněn závazek Společnosti ze Smlouvy ve smyslu ustanovení § 2079 Občanského zákoníku (tj. že odevzdá Nábytek a umožní Zákazníkovi nabýt vlastnické právo k němu).
  4. Zákazník bere vědomí, že škoda na Nábytku, která vznikla po přechodu jejího nebezpečí na Zákazníka, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit cenu za Nábytek podle Smlouvy.

7. Odpovědnost za vady a reklamace

  1. Zákazník je povinen prohlédnout Nábytek bezprostředně po jeho doručení.
  2. Nábytek je vadný, nemá-li vlastnosti stanovené ve Smlouvě. Takovou (zjevnou) vadu Nábytku je Zákazník povinen písemně oznámit Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů od doručení Nábytku. Za písemné oznámení vady – reklamaci je považován pouze e-mail doručený na adresu info@balnabed.cz. Zhotovitel posoudí oprávněnost reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. V případě, že Nábytek vykazuje vadu prokazatelně způsobenou Společností (tj. právo z vadného plnění se nevztahuje na vadu způsobenou například špatnou manipulací ze strany Zákazníka a/nebo třetích osob), Společnost vadu odstraní (i) opravou Nábytku nebo (ii) poskytnutím slevy z ceny Nábytku. Zákazník sdělí Společnosti, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Zákazníkovi, jehož reklamace byla vyhodnocena jako oprávněná, náleží náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva.
  3. Zákazník bere na vědomí, že probíhající reklamace nemá vliv na jeho povinnost zaplatit cenu za Nábytek na základě Smlouvy.
  4. Nábytek je vyráběn z masivního dřeva (dřevěných spárovek) s výjimkou prvků definovaných v odst. 2.5. a násl. Obchodních podmínek. Dřevo je přírodní materiál se specifickou kresbou a unikátní strukturou. Přirozenou součástí Nábytku vyráběného z masivního dřeva jsou tak „nedokonalosti“ v podobě (například) záběhů běle, barevných a strukturálních odlišností. Na viditelných místech musí být i tyto přirozeně se vyskytující nedokonalosti profesionálně vyspravené. Vnější pohledové plochy by měly tyto nedokonalosti obsahovat v menším měřítku, naopak na vnitřních částech Nábytku jsou přípustné ve větším rozsahu. Na neviditelných částech Nábytku se obecně připouští použití nižší kvality dřeva, nedohoblování, nedobroušení a bez lokálního vyspravení (např. spodní strany, zadní strany, vnitřních nepohledových konstrukčních prvků).
  5. Zákazník bere na vědomí, že shora popsané vlastnosti masivního dřeva jako přírodního materiálu či tolerovatelné rozdíly v rozměrech (tj. +/- 2 %) nikdy nepředstavují vadu Nábytku.
  6. Zákazník dále bere na vědomí, že dřevo může vlivem přímého světla, tepla nebo zvýšené vlhkosti pracovat. Důvodem k reklamaci proto rovněž nejsou vady nebo poškození Nábytku způsobené vnějšími vlivy.
  7. Práva z vadného plnění se u koupi věci řídí § 2099 – § 2112 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“). Dle § 2165 odst. 1 OZ je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se však nepoužije (mimo jiné) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (viz § 2167 písm. b OZ) – např. poškrábání nábytku, poškození laku či barvy apod.

8. Ochrana osobních údajů

Svou informační povinnost vůči Zákazníkovi ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) („nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů Zákazníka pro účely jednání o Smlouvě, pro účely plnění Smlouvy a pro účely plnění veřejnoprávních povinností Společnosti plní Společnost prostřednictvím
zvláštního dokumentu.

9. Zasílání obchodních sdělení

Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení na elektronickou adresu (e-mail) či na telefonní číslo předané Společnosti pro účely plnění Smlouvy.

10. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, identifikační číslo 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, přičemž platforma pro řešení sporů on-line se nachází na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je pak kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

11. Závěrečná ustanovení

  1. Zákazník bere na vědomí, že Společnost je oprávněna svůj návrh i realizaci Nábytku anonymně (tj. bez uvedení osobních údajů Zákazníka) zveřejnit ve svém tištěném portfoliu, jakož i na svých Webových stránkách jako svou referenci. Za tímto účelem může Společnost pořizovat fotografie Nábytku, a to i v místě jeho instalace. Uzavřením Smlouvy Zákazník s tímto fotografováním vyslovuje souhlas.
  2. Zákazník přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
  3. Zákazníkovi může být doručováno na jeho elektronickou adresu (e-mail).
  4. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak Společnost a Zákazník tímto sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není Zákazník, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
  5. Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  6. Smlouva je archivována Společností v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Kontaktní údaje Společnosti: adresa pro doručování Ivana Kubince 83/23, Dvořisko, 747 21 Kravaře, adresa elektronické pošty info@balnabed.cz, telefon +420 606 674 962.

Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 1. 2022.